Pasy wielorowkowe to grupa pasów głównie napędowych, choć znajdują również zastosowanie w transporcie. Głównym naszym dostawcą pasów wielorowkowych POLY V jest firma HUTCHINSON®
Budowa i własności
Paski wielorowkowe, zbudowane są z cięgna (PES, PA, A) połączonego z wieloklinową powierzchnią cierną z odpornego na ścieranie kauczuku, a gumowy grzbiet pasa jest wzmocniony tkaniną, która nie tylko chroni cięgno, ale również zapewnia sztywność poprzeczną pasa. Pasek wielorowkowy o tej samej szerokości co pas płaski lub klinowy, dzięki takiej budowie, posiada znacznie większą powierzchnię kontaktu ciernego, a to oznacza dużo większe przenoszone moce przy tych samych szerokościach.
Zalety pasów wielorowkowych:
Paski napędowe wielorowkowe posiadają następujące zalety:
- pochłaniają / absorbują obciążenia udarowe i blokady
- zakres przenoszonej mocy do 600 kW,
- możliwe przełożenia 1:60 (pasy klinowe 1:20),
- możliwość pracy z gładkim kołem (na odbiorze) dla i>4
- kompaktowa budowa przekładni,
- możliwe prędkości liniowe nawet do 90 m/s
- praca na kołach pasowych o bardzo małych średnicach,
- tylko jeden pasek wielorowkowy dla przenoszenia momentu obrotowego,
- ciche dzięki zmniejszonej wibracji,
- stała wartość naprężenia,
- brak efektu trzepotania pasa,
- optymalny kontakt powierzchni pasa z kołem,
- 4 x większa żywotność niż pasa klinowego
- wysoka sprawność 98% (zmniejszone koszty eksploatacji)
W naszej ofercie znajdują się wszystkie profile pasów wielorowkowych POLY V, tj. popularne profile PH, PJ, PL i profile PM i PK dostępne z dłuższym czasem realizacji. Dodatkowo oferujemy koła pod pas POLY V jednak są to produkty niestandardowe i zapytania na nie wymagają wstępnej konsultacji z naszymi handlowcami.
Zastosowanie pasów wielorowkowych
Paski wielorowkowe mają zastosowanie w przekładniach o dużych obrotach przy małych średnicach kół, a także do przenoszenia dużych mocy. Możliwość zastosowania nakładek pozwala na wykorzystanie pasa jako elementu napędu jak i transportu (np. pasy do odciągów).
Budowa pasów pozwala na wykorzystanie ich w mniej precyzyjnych przekładniach. Paski wielorowkowe cechują się wysoką wytrzymałością na rozciąganie, działanie oleju oraz temperatur.
Paski wielorowkowe mają zastosowanie jako elementy napędu w różnych branżach przemysłowych, w takich urządzeniach jak:
- prasy
- szlifierki
- maszyny do obróbki drewna
- napędy przenośników taśmowych
- napędy przenośników rolkowych
- drzwi automatyczne
- kompresory
- pojazdy
- urządzenia do klimatyzacji
- maszyny rolnicze i ogrodnicze
- młyny
- wentylatory
- wytłaczarki
- turbiny wodne i wiele innych urządzeń
Rodzaje pasów wielorowkowych POLY V i ich cechy konstrukcyjne:
Profil PH | Profil PJ | Profil PK | Profil PL | Profil PM | |
---|---|---|---|---|---|
Podziałka żeber | 1.6 mm | 2.34 mm | 3.56 mm | 4.70 mm | 9.40 mm |
Grubość pasa | 2.6 mm | 3.3 mm | 4.9 mm | 7.0 mm | 12.0 mm |
Masa liniowa | 0.0043 kg/m /żebro | 0.0083 kg/m /żebro | 0.0190 kg/m /żebro | 0.0290 kg/m /żebro | 0.1010 kg/m /żebro |
Maksymalna prędkość pasa | 80 m/s | 60 m/s | 55 m/s | 50 m/s | 40 m/s |
Minimalna średnica koła pasowego | 9 mm | 18 mm | 50 mm | 70 mm | 180 mm |
Min. średnica koła pasowego na przeciwzgięciu | 15 mm | 40 mm | 65 mm | 120 mm | 280 mm |
Napięcie
montażowe |
25 do 35 N/żebro /w cięgnie |
35 do 50 N/żebro /w cięgnie |
90 do 110 N/żebro /w cięgnie |
135 do 200 N/żebro /w cięgnie |
450 do 550 N/żebro /w cięgnie |
Więcej informacji o pasach wielorowkowych Poly V znajdą Państwo na stronie www.hutchinsontransmission.com