Pasy Napędowe / Taśmy Transportujące / Elementy Napędu i Transportu

Centrum Obsługi Klienta

PN-PT / 8:00 - 16:00

+48 74 843 91 24

Pasy Napędowe / Taśmy Transportujące / Elementy Napędu i Transportu

Pasy napędowe wielorowkowe POLY V

Pasy wielorowkowe to grupa pasów głównie napędowych, choć znajdują również zastosowanie w transporcie. Głównym naszym dostawcą pasów wielorowkowych POLY V jest firma HUTCHINSON®

 

Budowa i własności

 

Paski wielorowkowe, zbudowane są z cięgna (PES, PA, A) połączonego z wieloklinową powierzchnią cierną z odpornego na ścieranie kauczuku, a gumowy grzbiet pasa jest wzmocniony tkaniną, która nie tylko chroni cięgno, ale również zapewnia sztywność poprzeczną pasa. Pasek wielorowkowy o tej samej szerokości co pas płaski lub klinowy, dzięki takiej budowie, posiada znacznie większą powierzchnię kontaktu ciernego, a to oznacza dużo większe przenoszone moce przy tych samych szerokościach.

Zalety pasów wielorowkowych:

Paski napędowe wielorowkowe posiadają następujące zalety:

  • pochłaniają / absorbują obciążenia udarowe i blokady
  • zakres przenoszonej mocy do 600 kW,
  • możliwe przełożenia 1:60 (pasy klinowe 1:20),
  • możliwość pracy z gładkim kołem (na odbiorze) dla i>4
  • kompaktowa budowa przekładni,
  • możliwe prędkości liniowe nawet do 90 m/s
  • praca na kołach pasowych o bardzo małych średnicach,
  • tylko jeden pasek wielorowkowy dla przenoszenia momentu obrotowego,
  • ciche dzięki  zmniejszonej wibracji,
  • stała wartość naprężenia,
  • brak efektu trzepotania pasa,
  • optymalny kontakt powierzchni pasa z kołem,
  • 4 x większa żywotność niż pasa klinowego
  • wysoka sprawność 98% (zmniejszone koszty eksploatacji)

 

W naszej ofercie znajdują się wszystkie profile pasów wielorowkowych POLY V, tj. popularne profile PH, PJ, PL i profile PM i PK dostępne z dłuższym czasem realizacji. Dodatkowo oferujemy koła pod pas POLY V jednak są to produkty niestandardowe i zapytania na nie wymagają wstępnej konsultacji z naszymi handlowcami.

Zastosowanie pasów wielorowkowych

Paski wielorowkowe mają zastosowanie w przekładniach o dużych obrotach przy małych średnicach kół, a także do przenoszenia dużych mocy. Możliwość zastosowania nakładek pozwala na wykorzystanie pasa jako elementu napędu jak i transportu (np. pasy do odciągów).

 

Budowa pasów pozwala na wykorzystanie ich w mniej precyzyjnych przekładniach. Paski wielorowkowe cechują się wysoką wytrzymałością na rozciąganie, działanie oleju oraz temperatur.

 

Paski wielorowkowe mają zastosowanie jako elementy napędu w różnych branżach przemysłowych, w takich urządzeniach jak:

  • prasy
  • szlifierki
  • maszyny do obróbki drewna
  • napędy przenośników taśmowych
  • napędy przenośników rolkowych
  • drzwi automatyczne
  • kompresory
  • pojazdy
  • urządzenia do klimatyzacji
  • maszyny rolnicze i ogrodnicze
  • młyny
  • wentylatory
  • wytłaczarki
  • turbiny wodne i wiele innych urządzeń

 

Rodzaje pasów wielorowkowych POLY V i ich cechy konstrukcyjne:

 

Profil PH Profil PJ Profil PK Profil PL Profil PM
Podziałka żeber 1.6 mm 2.34 mm 3.56 mm 4.70 mm 9.40 mm
Grubość pasa 2.6 mm 3.3 mm 4.9 mm 7.0 mm 12.0 mm
Masa liniowa 0.0043  kg/m /żebro 0.0083  kg/m /żebro 0.0190  kg/m /żebro 0.0290  kg/m /żebro 0.1010  kg/m /żebro
Maksymalna prędkość pasa 80 m/s 60 m/s 55 m/s 50 m/s 40 m/s
Minimalna średnica koła pasowego 9 mm 18 mm 50 mm 70 mm 180 mm
Min. średnica koła pasowego na przeciwzgięciu 15 mm 40 mm 65 mm 120 mm 280 mm
Napięcie

montażowe

25 do 35 N/żebro
/w cięgnie
35 do 50 N/żebro
/w cięgnie
90 do 110 N/żebro
/w cięgnie
135 do 200 N/żebro
/w cięgnie
450 do 550 N/żebro
/w cięgnie

 

Więcej informacji o pasach wielorowkowych Poly V znajdą Państwo na stronie www.hutchinsontransmission.com