Centrum Obsługi Klienta (pn-pt 08:00 - 16:00), tel.: 74 843 91 24, fax: 74 843 91 40 - enitra@enitra.pl

Pasy napędowe wielorowkowe POLY V

Pas napędowy wielorowkowyPasy wielorowkowe to grupa pasów głównie napędowych, choć znajdują również swe zastosowanie podczas transportu. Materiałem użytym do produkcji pasów wielorowkowych Poly V , są tworzywa z rodziny tworzyw polibutadienowych.

Głównym naszym dostawcą pasów wielorowkowych Poly V jest firma HUTCHINSON®

Dysponujemy pasami Poly V  w profilach H, J L. Profile M i K dostępne są na specjalne zamówienie. Dodatkowo oferujemy koła pod pas Poly V  jednak są to produkty niestandardowe i zapytania na nie wymagają wstępnej konsultacji z naszymi handlowcami.

Paski wielorowkowe mają zastosowanie w przekładniach o dużych obrotach przy małych średnicach kół. Ich budowa pozwala na uniknięcie „zeskakiwania” z kół pasowych, a nawet stosowanie na wałkach bez prowadzeń.

Możliwość zastosowania nakładek pozwala na wykorzystanie pasa jako element napędu jak i transportu.

Budowa pasów pozwala na wykorzystanie ich w mniej precyzyjnych przekładniach. Paski wielorowkowe cechują się wysoką wytrzymałością na rozciąganie, działanie oleju oraz temperatur.

Pasy wielorowkowe mają zastosowanie jako element napędu lub transportu w przemyśle ciężkim, w takich urządzeniach jak:

  • prasy
  • szlifierki
  • małe elektrownie wodne (MEW)  – specjalne pasy wielorowkowe 
  • maszyny do obróbki drewna
  • napędy przenośników taśmowych
  • napędy przenośników rolkowych

Budowa pasów wielorowkowych

Budowa i przekrój paska wielorowkowego

Zalety pasów wielorowkowych:

  • zakres przenoszonej mocy do 600 kW,
  • możliwe przełożenia 1:60 (pasy klinowe 1:20),
  • praca na kołach pasowych o małych średnicach,
  • zredukowane przeciążenie,
  • tylko jeden pasek Poly V dla przenoszenia,
  • ciche dzięki  zmniejszonej wibracji,
  • stała wartość naprężenia,
  • brak efektu trzepotania pasa,
  • zmniejszony poziom hałasu
  • optymalny kontakt powierzchni pasa z kołem,
  • długa żywotność,
  • zmniejszone koszty eksploatacji

Rodzaje pasów wielorowkowych Poly V  i ich cechy konstrukcyjne:

 Profil PHProfil PJProfil PKProfil PLProfil PM
Podziałka żeber1.6 mm2.34 mm3.56 mm4.70 mm9.40 mm
Grubość pasa2.6 mm3.3 mm4.9 mm7.0 mm12.0 mm
Masa liniowa0.0043  kg/m /żebro0.0083  kg/m /żebro0.0190  kg/m /żebro0.0290  kg/m /żebro0.1010  kg/m /żebro
Maksymalna prędkość pasa80 m/s60 m/s55 m/s50 m/s40 m/s
Minimalna średnica koła pasowego9 mm18 mm50 mm70 mm180 mm
Min. średnica koła pasowego luźnego15 mm40 mm65 mm120 mm280 mm
Naprężenie instalacji25 do 35 N/żebro
/rozpiętość
35 do 50 N/żebro
/rozpiętość
90 do 110 N/żebro
/rozpiętość
135 do 200 N/żebro
/rozpiętość
450 do 550 N/żebro
/rozpiętość

Więcej informacji o pasach wielorowkowych Poly V znajdą Państwo na stronie www.hutchinsontransmission.com