Centrum Obsługi Klienta (pn-pt 08:00 - 16:00), tel.: 74 843 91 24, fax: 74 843 91 40 - enitra@enitra.pl

Pasy napędowe wielorowkowe POLY V

Pas napędowy wielorowkowyPasy wielorowkowe to grupa pasów głównie napędowych, choć znajdują również swe zastosowanie podczas transportu. Materiałem użytym do produkcji pasów wielorowkowych Poly V, są tworzywa z rodziny tworzyw polibutadienowych.

Głównym naszym dostawcą pasów wielorowkowych Poly V jest firma HUTCHINSON®

Dysponujemy pasami Poly V  w profilach H, J L. Profile M i K dostępne są na specjalne zamówienie. Dodatkowo oferujemy koła pod pas Poly V  jednak są to produkty niestandardowe i zapytania na nie wymagają wstępnej konsultacji z naszymi handlowcami.

Paski wielorowkowe mają zastosowanie w przekładniach o dużych obrotach przy małych średnicach kół. Ich budowa pozwala na uniknięcie „zeskakiwania” z kół pasowych, a nawet stosowanie na wałkach bez prowadzeń.

Możliwość zastosowania nakładek pozwala na wykorzystanie pasa jako element napędu jak i transportu.

Budowa pasów pozwala na wykorzystanie ich w mniej precyzyjnych przekładniach. Paski wielorowkowe cechują się wysoką wytrzymałością na rozciąganie, działanie oleju oraz temperatur.

Pasy wielorowkowe mają zastosowanie jako element napędu lub transportu w przemyśle ciężkim, w takich urządzeniach jak:

  • prasy
  • szlifierki
  • maszyny do obróbki drewna
  • napędy przenośników taśmowych
  • napędy przenośników rolkowych

Budowa pasów wielorowkowych

Budowa i przekrój paska wielorowkowego

Zalety pasów wielorowkowych:

  • zakres przenoszonej mocy do 600 kW,
  • możliwe przełożenia 1:60 (pasy klinowe 1:20),
  • praca na kołach pasowych o małych średnicach,
  • zredukowane przeciążenie,
  • tylko jeden pasek Poly V dla przenoszenia,
  • ciche dzięki  zmniejszonej wibracji,
  • stała wartość naprężenia,
  • brak efektu trzepotania pasa,
  • zmniejszony poziom hałasu
  • optymalny kontakt powierzchni pasa z kołem,
  • długa żywotność,
  • zmniejszone koszty eksploatacji

Rodzaje pasów wielorowkowych Poly V  i ich cechy konstrukcyjne:

  Profil PH Profil PJ Profil PK Profil PL Profil PM
Podziałka żeber 1.6 mm 2.34 mm 3.56 mm 4.70 mm 9.40 mm
Grubość pasa 2.6 mm 3.3 mm 4.9 mm 7.0 mm 12.0 mm
Masa liniowa 0.0043  kg/m /żebro 0.0083  kg/m /żebro 0.0190  kg/m /żebro 0.0290  kg/m /żebro 0.1010  kg/m /żebro
Maksymalna prędkość pasa 80 m/s 60 m/s 55 m/s 50 m/s 40 m/s
Minimalna średnica koła pasowego 9 mm 18 mm 50 mm 70 mm 180 mm
Min. średnica koła pasowego luźnego 15 mm 40 mm 65 mm 120 mm 280 mm
Naprężenie instalacji 25 do 35 N/żebro
/rozpiętość
35 do 50 N/żebro
/rozpiętość
90 do 110 N/żebro
/rozpiętość
135 do 200 N/żebro
/rozpiętość
450 do 550 N/żebro
/rozpiętość

Więcej informacji o pasach wielorowkowych Poly V znajdą Państwo na stronie www.hutchinsontransmission.com