Centrum Obsługi Klienta: poniedziałek - piątek 08:00 - 16:00, tel.: 74 843-91-24, fax: 74 843-91-40 - enitra@enitra.pl

Pasy napędowe wielorowkowe POLY V

Pas napędowy wielorowkowyPasy wielorowkowe to grupa pasów głównie napędowych, choć znajdują również swe zastosowanie podczas transportu. Materiałem użytym do produkcji pasów wielorowkowych Poly V® , są tworzywa z rodziny tworzyw polibutadienowych.

Dysponujemy pasami Poly V®  w profilach H, J L. Profile M i K dostępne są na specjalne zamówienie. Dodatkowo oferujemy koła pod pas Poly V®  jednak są to produkty niestandardowe i zapytania na nie wymagają wstępnej konsultacji z naszymi handlowcami.

Paski wielorowkowe mają zastosowanie w przekładniach o dużych obrotach przy małych średnicach kół. Ich budowa pozwala na uniknięcie “zeskakiwania” z kół pasowych, a nawet stosowanie na wałkach bez prowadzeń.

Możliwość zastosowania nakładek pozwala na wykorzystanie pasa jako element napędu jak i transportu.

Budowa pasów pozwala na wykorzystanie ich w mniej precyzyjnych przekładniach. Paski wielorowkowe cechują się wysoką wytrzymałością na rozciąganie, działanie oleju oraz temperatur.

Pasy wielorowkowe mają zastosowanie jako element napędu lub transportu w przemyśle ciężkim, w takich urządzeniach jak:

  • prasy
  • szlifierki
  • małe elektownie wodne (MEW)  – specjalne pasy HPP (Hydro Power Plant)

    Pobierz katalog pasów dla małych elektrowni wodnych

    Katalog pasów wielorowkowych dla MEW

    Katalog zawiera opis budowy, charakterystykę techniczną oraz zalety pasa do małych elektrowni wodnych (MEW)...
  • maszyny do obróbki drewna
  • napędy przenośników taśmowych
  • napędy przenośników rolkowych

Budowa pasów wielorowkowych

Budowa i przekrój paska wielorowkowego

Zalety pasów wielorowkowych:

  • zakres przenoszonej mocy do 600 kW,
  • możliwe przełożenia 1:60 (pasy klinowe 1:20),
  • praca na kołach pasowych o małych średnicach,
  • zredukowane przeciążenie,
  • tylko jeden pasek Poly V® dla przenoszenia,
  • ciche dzięki  zmniejszonej wibracji,
  • stała wartość naprężenia,
  • brak efektu trzepotania pasa,
  • zmniejszony poziom hałasu
  • optymalny kontakt powierzchni pasa z kołem,
  • długa żywotność,
  • zmniejszone koszty eksploatacji

Rodzaje pasów wielorowkowych Poly V®  i ich cechy konstrukcyjne:

Profil PHProfil PJProfil PKProfil PLProfil PM
Podziałka żeber1.6 mm2.34 mm3.56 mm4.70 mm9.40 mm
Grubość pasa2.6 / 2.3 mm3.5 / 3.3 mm4.9 mm7.0 mm12.0 mm
Wymiar liniowy0.0042  kg/m /żebro0.0080  kg/m /żebro0.0200  kg/m /żebro0.0320  kg/m /żebro0.1100  kg/m /żebro
Maksymalna prędkość pasa80 m/s60 m/s55 m/s50 m/s40 m/s
Minimalna średnica koła pasowego9 mm18 mm50 mm70 mm180 mm
Min. średnica koła pasowego luźnego15 mm40 mm65 mm120 mm280 mm
Naprężenie instalacji25 do 35 N/żebro
/rozpiętość
35 do 50 N/żebro
/rozpiętość
90 do 110 N/żebro
/rozpiętość
140 do 160 N/żebro
/rozpiętość
450 do 550 N/żebro
/rozpiętość