Koła pasowe płaskie (gładkie) do przekładni pasowych z pasami płaskimi wytwarzane przez uznanych producentów posiadają wymiary i wyoblenia zgodne z normą ISO/R 100 (DIN 111), są również wyważone dynamicznie zgodnie z ISO 1940 w klasie G 6.3. Jest to szczególnie ważne gdy prędkość liniowa jest powyżej 30 m/s.
Dostępne są w dwóch odmianach konstrukcyjnych, głównie jako koła pasowe płaskie do mocowania ze stożkowymi tulejami zaciskowymi (TB) wg DIN 111 (zależnych od średnicy oraz szerokości pasa, rys. poniżej). Wykonane są z żeliwa. Koło pasowe płaskie w rzeczywistości nie jest płaskie, jego wieniec ma kształt baryłki, dzięki czemu pas płaski transmisyjny, który ma w czasie pracy tendencję do ruchów osiowych, w sposób ciągły jest prowadzony centralnie. Wyoblenia kół pasowych, ogólnie dostępnych w handlu, wykonane są zgodnie z obowiązującą normą ISO/R 100 (DIN111). Jednak w przypadku zastosowania nowoczesnych pasów płaskich transmisyjnych, z cięgnem aramidowym (A) lub poliestrowym (E), cienkich i elastycznych wzdłużnie stosuje się znacznie mniejsze wartości wysokości wyoblenia H dla kół pasowych płaskich. W razie potrzeby udzielimy informacji o wysokości wyoblenia H, dla odpowiedniej średnicy i szerokości koła płaskiego.
Ważne: Koła pasowe płaskie w przekładni z wałami usytuowanymi poziomo i przy przełożeniu powyżej 1:3 mogą mieć wyoblone tylko koło mniejsze, natomiast koła pasowe płaskie osadzone na wałach pionowych, niezależnie od przełożenia muszą mieć wyoblone oba koła.
Dla kół pasowych płaskich o średnicach > 2000 mm prosimy pytać o wysokość wyoblenia H
W momencie zamówienia konieczne jest podanie:
- średnicy koła,
- szerokości pasa płaskiego.
Koła te dostępne są tylko w wykonaniu pod tuleję rozprężną TB, wówczas należy podać typ tulei oraz średnicę wału.