Pasy napędowe wielorowkowe POLY V

Pas napędowy wielorowkowyPasy wielorowkowe to grupa pasów głównie napędowych, choć znajdują również swe zastosowanie podczas transportu. Materiałem użytym do produkcji pasów wielorowkowych Poly V® , są tworzywa z rodziny tworzyw polibutadienowych.

Dysponujemy pasami Poly V®  w profilach H, J L. Profile M i K dostępne są na specjalne zamówienie. Dodatkowo oferujemy koła pod pas Poly V®  jednak są to produkty niestandardowe i zapytania na nie wymagają wstępnej konsultacji z naszymi handlowcami.

Paski wielorowkowe mają zastosowanie w przekładniach o dużych obrotach przy małych średnicach kół. Ich budowa pozwala na uniknięcie „zeskakiwania” z kół pasowych, a nawet stosowanie na wałkach bez prowadzeń.

Możliwość zastosowania nakładek pozwala na wykorzystanie pasa jako element napędu jak i transportu.

Budowa pasów pozwala na wykorzystanie ich w mniej precyzyjnych przekładniach. Paski wielorowkowe cechują się wysoką wytrzymałością na rozciąganie, działanie oleju oraz temperatur.

Pasy wielorowkowe mają zastosowanie jako element napędu lub transportu w przemyśle ciężkim, w takich urządzeniach jak:

  • prasy
  • szlifierki
  • małe elektownie wodne (MEW)  – specjalne pasy HPP (Hydro Power Plant)

    Pobierz katalog pasów dla małych elektrowni wodnych

    Katalog pasów wielorowkowych dla MEW
  • maszyny do obróbki drewna
  • napędy przenośników taśmowych
  • napędy przenośników rolkowych

Budowa pasów wielorowkowych

Budowa i przekrój paska wielorowkowego

Zalety pasów wielorowkowych:

  • zakres przenoszonej mocy do 600 kW,
  • możliwe przełożenia 1:60 (pasy klinowe 1:20),
  • praca na kołach pasowych o małych średnicach,
  • zredukowane przeciążenie,
  • tylko jeden pasek Poly V® dla przenoszenia,
  • ciche dzięki  zmniejszonej wibracji,
  • stała wartość naprężenia,
  • brak efektu trzepotania pasa,
  • zmniejszony poziom hałasu
  • optymalny kontakt powierzchni pasa z kołem,
  • długa żywotność,
  • zmniejszone koszty eksploatacji

Rodzaje pasów wielorowkowych Poly V®  i ich cechy konstrukcyjne:

Profil PH Profil PJ Profil PK Profil PL Profil PM
Podziałka żeber 1.6 mm 2.34 mm 3.56 mm 4.70 mm 9.40 mm
Grubość pasa 2.6 / 2.3 mm 3.5 / 3.3 mm 4.9 mm 7.0 mm 12.0 mm
Wymiar liniowy 0.0042  kg/m /żebro 0.0080  kg/m /żebro 0.0200  kg/m /żebro 0.0320  kg/m /żebro 0.1100  kg/m /żebro
Maksymalna prędkość pasa 80 m/s 60 m/s 55 m/s 50 m/s 40 m/s
Minimalna średnica koła pasowego 9 mm 18 mm 50 mm 70 mm 180 mm
Min. średnica koła pasowego luźnego 15 mm 40 mm 65 mm 120 mm 280 mm
Naprężenie instalacji 25 do 35 N/żebro
/rozpiętość
35 do 50 N/żebro
/rozpiętość
90 do 110 N/żebro
/rozpiętość
140 do 160 N/żebro
/rozpiętość
450 do 550 N/żebro
/rozpiętość